Понекад је тешко заинтересовати ученике за школско градиво. Управо то је био мотив за две професорке наше школе да прихвате изазов и одрже час математике на један мало другачији начин. Идеја је реализована као угледни час у среду 11.12.2024. године у одељењу II-4. Наставну јединицу “Примена квадратне функције, испитивање особина и цртање графика” реализовале су Биљана Фемић, проф. математике и Светлана Мандић, проф. рачунарства и информатике.
Циљ часа био је упознавање ученика са практичном применом квадратне функције и развијање општих и међупредметних компетенција кроз наставу математике, а у корелацији са рачунарством и информатиком.
Примењени су различити облици рада и наставне методе.
На почетку часа ученицима је приказана примена квадратне функције кроз примере у архитектури, мостоградњи, бродоградњи, природи, дизајну, затим код фонтана, скокова, пријемника и предајника, као и модел косог хица и слободног пада.
Затим су ученици знања о квадратним функцијама и њиховим особинама искористили за решавање задатака из математике и цртање графика. Истовремено ученици су проверавали изглед графика функције за добијене коефицијенте у програму Microsoft Excel.
У завршном делу часа присутнима је представљен Гуглов сервис Гемини који представља пример вештачке интелигенције. Један од ученика је имао задатак да уз помоћ овог сервиса потражи информације и одговоре на неколико питања о примени квадратних функција. Брзина којом сервис даје одговоре на постављена питања изазвали су позитивне реакције и заинтересовали све присутне. Питање да ли сервис Гемини и њему слични алати који примењују
вештачку интелигенцију могу да реше квадратну једначину и испитају особине квадратне функције остављено је као тема за даље размишљање и дискусију.
Ученици су показали знање и сналажљивост, а на крају часа су имали прилику да искажу своје утиске о часу и попуне евалуациони упитник. Неки од коментара ученика су: волела бих више оваквих часова, занимљив час, научила сам нешто ново, продуктиван, јако весео и добар час, научила сам занимљиве ствари, разумела сам математику, професионално, брзо сам разумео, поучно, корисно,…
Општи утисак о часу је оцењен просечном оценом 4,78 што нам даје мотивацију да у наредном периоду реализујемо још оваквих часова.
У међувремену уколико сте до сада имали потешкоћа у учењу математике прочитајте следећих неколико савета „Како научити математику? и направите лични план учења математике. Пример једног плана учења математике за праћење напредовања из овог предмета можете погледати на следећем линку „Како сам учио математику“. Покушајте! Резултат сигурно неће изостати!
Ауторке текста: Светлана Мандић и Биљана Фемић