Гимназијалке учествовале на конференцији “Математички подијум младих”

У циљу промоције и унапређења математике и сродних наука, у Новом Саду од 19. до 22. априла 2017. године одржан је Пролећни фестивал математике. Организатори ове манифестације били су: Друштво математичара Новог Сада, Природно–математички факултет Универзитета у Новом Саду и Српско научно математичко друштво, а фестивал је трајао четири дана и одржан је у згради новосадског ректората.

Првог фестивалског дана организован је симпозијум са темом „Савремени проблеми математике”, а другог дана на програму је била конференција „Математички подијум младих” у оквиру које су ученици Гимназије „Жарко Зрењанин” и Средње стручне школе „4. јули” из Врбаса презентовали своје радове. На конференцији је представљено укупно петнаест ученичких радова, а радови врбаских ученика препознати су на конференцији као посебно занимљиви. 

Ученице другог разреда Гимназије „Жарко Зрењанин” изложиле су два рада: Ведска математика и Нестандардне смене за решавање једначина, а њихова менторка приликом израде радова била је професорка математике – Мира Бјекић.

Први рад био је инспирисан ведском математиком, па су ученице у уводном излагању образложиле да је предмет њиховог интересовања стари индијски математички систем рачунања, за који се тврди да потиче из „веда“, старих религијских списа из Индије насталих у такозваном „ведском“ периоду (1500–500 пре нове ере). Презентујући свој рад, К. Полић и Н. Летвенчук су на занимљив начин представиле овај математички систем, и додале да је он у западној цивилизацији постао познат тек 1965. године, након објављивања књиге Шеснаест једноставних математичких формула из веда, чија је аутор Krishna Bharti. Ова књига им је – додале су – послужила и као кључна литература приликом израде завршног рада.

Други рад, који потписују Н. Кањух и Д. Гудељ, потиче директно из школских клупа јер други разред гимназије изучава квадратне, експоненцијалне, логаритамске и тригонометријске једначине. Једначине су врло битан појам у математици и постоје разне методе њиховог решавања, које делимо на стандардне и нестандардне. Увођењем нове променљиве смене, једначине се своде на препознатљиве облике, а у овом раду ученице су навеле примере нестандардних смена код једначина другог разреда гимназије.

Учесници су се са конференције вратили пуни позитивних утисака, спремни да наставе да усавршавају своја знања и да се наредне године поново пријаве на конференцију где ће говорити о неким новим темама и показати колико су у међувремену напредовали.

Мира Бјекић, проф.

Related posts